Koopovereenkomst bedrijfsonroerend goed
Uitgewerkt model van een voorlopige koopovereenkomst bedrijfspand. Denk aan een loods, kantoor of winkelruimte. Dit contract kan ook worden gebruikt voor de koop van een bedrijfsonroerend goed voor eigen gebruik. Tevens geschikt voor verhuurde objecten.
Wat moet je zelf invullen
Alle feitelijke gegevens moet je zelf invullen, zoals die van partijen en van het bedrijfspand. Ook neem je de feitelijke gegevens op die specifiek zijn, zoals de prijs, leverdatum en eventuele garanties.
Samenvatting
Bevat bepalingen over:
- Kosten;
- Rechten en overdrachtsbelasting;
- Waarborgsom;
- Staat van de onroerende zaak;
- Gebruik;
- Feitelijke levering;
- Roerende zaken;
- Overdracht aanspraken;
- Risico-overgang;
- Beschadiging door overmacht.
Context
Je gebruikt dit document in de volgende situatie:
Bij de koop van onroerend goed zijn er altijd twee stappen. De eerste stap is het sluiten van de overeenkomst tot aankoop van het bedrijfspand. De tweede stap is het leveren bij een notaris. De eerste stap kun je zelf zetten. Voor de tweede stap is de notaris verplicht.
Tussen het koopcontract en de leveringsaktes zit meestal niet veel verschil. Het kan zijn dat de notaris nog een aantal gegevens heeft aangevuld, zoals de juiste kadasternummers. Tot slot wordt de transportakte bij het kadaster ingeschreven. De basis van de overeenkomst ligt echter tussen de partijen. Die leg je vast in deze koopovereenkomst bedrijfspand.
Timo van der Valk –
Het contract was goed en gemakkelijk te downloaden. Ik vind het ook prettig dat het gewoon een word-document is die je op je eigen pc in kunt vullen.
Rutger Nooij –
Compleet en voordelig model.
Harm Jan A. –
Deugdelijk en uitgebreid contract. Niks op aan te merken.