Model Huurovereenkomst Kantoorruimte
Uitgebreid contract voor kantoorruimtes die vallen onder artikel 7:230a BW. Dit model is geschikt voor de zakelijke verhuur van een (vaste) werkplek in een bedrijfsverzamelgebouw, etage of compleet kantoorpand.
Er zijn twee soorten zakelijke huurcontracten: voor winkels en bedrijfsruimtes (art. 290) en voor kantoren. Onze huurovereenkomst kantoorruimte beslaat meestal een periode van vijf jaar, maar je kunt dit zelf aanpassen. Er zijn geen wettelijke restricties voor een minimale duur.
Wat moet je zelf invullen
Vul de gegevens van de huurder, huurprijs, huurperiode en eventueel bij zaken als onderhoud in. Je hebt ong. 10 minuten nodig om alle gegevens in te vullen. Verwijder eenvoudig de passages die je niet nodig hebt.
Samenvatting
Bevat bepalingen over:
- Omschrijving kantoorruimte;
- Bepalingen over de huur;
- Aanvullende vergoedingen opgenomen in de huur;
- BTW keuze en betaling;
- Betaling, borg en aanpassing huur;
- Onderhoud en verdeling kosten;
- Wijze van opzeggen;
- Bepalingen voor tussentijds opzeggen;
- Risico’s voor vergunningen en verzekeringen.
Context
Je gebruikt dit document in de volgende situatie:
Het contract is een door iedere verhuurder te gebruiken model. Direct toepasbaar. Voordeel is ook dat er geen algemene bepalingen op van toepassing zijn (zoals de ROZ bepalingen). Daardoor heb je zelf de inhoud van het huurcontract in de hand.
Patrick Simonis –
Snelle reactie en duidelijk antwoord.
J.M. van der Vloot –
Complete en nette website. Ik kom in de toekomst graag terug als ik nog een keer een overeenkomst nodig heb.