Brief Klacht Reisorganisatie

Verzoek om vergoeding reiskosten

 0,00 excl. btw

Als je boeking niet is zoals verwacht, kun je een klacht indienen. Dit kan om een vakantie, maar ook over een zakelijke reis gaan. Verzamel alle e-mails en facturen om je klacht te onderbouwen. Deze brief stuur je aan een lokale reisleider of reisbureau.

Up-to-date: wet- en regelgeving 2024/2025

Slim en snel geregeld.

Gratis Brief Klacht Reisorganisatie. Vul je e-mailadres in en download dit word-bestand.

Word-document

Direct in je e-mail

Download direct

Eenvoudig invullen

Veilig betalen

Omschrijving

Klacht over vakantie

Bij klachten over een vakantie of zakelijke reis moet je altijd direct klagen bij de reisorganisatie. Dat doe je bij de lokale reisleiding of anders bij het reisbureau waar je hebt geboekt. Je moet ze in de gelegenheid stellen om het probleem op te lossen. Dit is belangrijk, want als je dat niet doet heb je achteraf geen poot om op te staan.

Soms kan de reisorganisatie jou niet helpen, er is geen hotel dat lijkt op het plaatje in de folder, het strand komt niet vanzelf dichterbij. In die gevallen kun je bij thuiskomst een klacht indienen. Je hebt als consument een sterke positie als je een reisovereenkomst hebt afgesloten.

Je wilt een schadevergoeding. Geef aan waarom de reis niet voldeed aan jouw verwachtingen. Je moet ook opgeven dat je al ter plekke hebt geklaagd. Daarvoor hebben ze bij pakketreizen aparte formulieren.

Wat moet je zelf invullen

Alle feitelijke gegevens van de reis. Vooral boekingsgegevens, reserveringsgegevens, data en plaatsen. Klaag je over gegevens op de website die niet juist waren, maak direct een foto als bewijs zoals het er nu uit ziet. Maak duidelijk dat je eerder geklaagd hebt.

Samenvatting

Bevat bepalingen over:

  • Reis;
  • Periode;
  • Klacht.

Context

Je gebruikt dit document in de volgende situatie:
Soms valt een reis tegen. Dat kan zijn ten opzichte van de wat te positief voorgestelde reisbeschrijving of door iets ter plaatse. Als dat gebeurt moet je proberen om dat ter plekke op te lossen. Alleen achteraf klagen kan dus niet.

Als de reisorganisatie niet wil reageren of vergoeden dan kan je terecht bij de speciale geschillencommissie voor deze branche: de Geschillencommissie reizen. Voorwaarde is dat het reisbureau daarbij aangesloten is.

Specificaties

Bestand

Word-document

Soort

Brief

Taal / Language

Nederlands

Aantal

2 pagina's

Reviews

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “Brief Klacht Reisorganisatie” te beoordelen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Stel een vraag

Scholto Bos

Scholto Bos

“Als je vragen hebt, kun je mij gerust een bericht sturen.”

Vaak samen gekocht...