Kapot, beschadigd of niet compleet
Je hebt iets gekocht, maar dat voldoet niet. Je merkt dat pas na levering. Je moet de verkoper daar formeel van op de hoogte brengen. Je dient de verkoper dan in de gelegenheid te stellen om alsnog een werkend product te leveren. Doet hij dit niet, dan kunt je de aankoop ontbinden.
Je kunt deze brief ook gebruiken als het niet voldoet aan wat je zou mogen verwachten dat een dergelijk product zou doen. Het hoeft dus niet kapot te zijn. Beschadigd of incompleet kan ook. Je noemt het aan de leverancier melden van het feit dat je ontevreden bent een ingebrekestelling. Dit voorbeeld gebruik je als schriftelijk bewijs, dus verstuur bij voorkeur aangetekend.
Wat moet je zelf invullen
Je moet zelf de reden invoeren waarom er sprake is van een ondeugdelijk product. Die is meestal feitelijk van aard. Houd het ook bij feiten.
Samenvatting
Bevat bepalingen over:
- Omschrijving overeenkomst;
- Verzoek nakoming;
- Mogelijkheid ontbinden.
Context
Je gebruikt dit document in de volgende situatie:
Gelukkig gaan de meeste aankopen goed. Maar niet altijd voldoet het product of dienst aan wat je had verwacht. In dat geval wil je natuurlijk het liefst een product dat wel voldoet. Kan dat niet dan wil je uiteindelijk je geld terug. Let op: wij hebben een aparte ingebrekestelling voor als goederen niet geleverd zijn.
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.