Brief aan Leverancier Goederen Niet Geleverd

Laatste verzoek om nakoming afspraken

 2,00 excl. btw

Je bent ondernemer en jouw bestelling is ondanks telefonisch contact nog steeds niet geleverd. In deze brief geef je de leverancier nog één laatste termijn. Je wilt weten of je de goederen nog kunt verwachten of dat de overeenkomst wordt ontbonden wegens niet-nakoming.

Up-to-date: wet- en regelgeving 2024/2025

Word-document

Direct in je e-mail

Download direct

Eenvoudig invullen

Veilig betalen

Omschrijving

Goederen Niet Geleverd

Je hebt goederen besteld dat niet geleverd zijn. Ondanks meerdere pogingen per e-mail en telefoon, heeft dit nog geen resultaat gehad. Daarom is het nu tijd om de leverancier in gebreke te stellen.

Je geeft een termijn van 48 uur waarbinnen de leverancier kan aangeven of er alsnog geleverd gaat worden. Dat moet dan wel voor een door jou gestelde datum. Worden de goederen niet geleverd binnen die termijn, dan ga je een schadevergoeding eisen. In deze brief schets je hoe hoog die ongeveer zal zijn.

Wat moet je zelf invullen

Je moet duidelijk aangeven welke overeenkomst niet is nagekomen. Stel dat je geen prijs meer stelt op levering, dan moet je die passage aanpassen. Soms heeft het geen zin meer om nog geleverd te krijgen. Pepernoten met kerst hebben geen nut meer. Je moet ook duidelijk schetsen wat de schade is. In Nederland moet schade daadwerkelijk bestaan en aantoonbaar zijn.

Samenvatting

Bevat de volgende bepalingen:

  • Aanduiding overeenkomst en termijn;
  • Melding van niet nakoming;
  • Termijn;
  • Ingebrekestelling.

Context

Een overeenkomst is een afspraak tussen twee partijen. Die moeten beide partijen nakomen. Ook in geval dat er mogelijk redenen zijn om niet te leveren. Eenzijdig niet nakomen kan niet. Als goederen niet geleverd worden, is de leverancier mogelijk schadeplichtig. Denk bijv. aan omzet die je als onderneming misloopt.

Specificaties

Bestand

Word-document

Soort

Brief

Taal / Language

Nederlands

Aantal

1 pagina

Reviews

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.

Wees de eerste om “Brief aan Leverancier Goederen Niet Geleverd” te beoordelen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Stel een vraag

Scholto Bos

Scholto Bos

“Als je vragen hebt, kun je mij gerust een bericht sturen.”