Goederen Niet Geleverd
Je hebt goederen besteld dat niet geleverd zijn. Ondanks meerdere pogingen per e-mail en telefoon, heeft dit nog geen resultaat gehad. Daarom is het nu tijd om de leverancier in gebreke te stellen.
Je geeft een termijn van 48 uur waarbinnen de leverancier kan aangeven of er alsnog geleverd gaat worden. Dat moet dan wel voor een door jou gestelde datum. Worden de goederen niet geleverd binnen die termijn, dan ga je een schadevergoeding eisen. In deze brief schets je hoe hoog die ongeveer zal zijn.
Wat moet je zelf invullen
Je moet duidelijk aangeven welke overeenkomst niet is nagekomen. Stel dat je geen prijs meer stelt op levering, dan moet je die passage aanpassen. Soms heeft het geen zin meer om nog geleverd te krijgen. Pepernoten met kerst hebben geen nut meer. Je moet ook duidelijk schetsen wat de schade is. In Nederland moet schade daadwerkelijk bestaan en aantoonbaar zijn.
Samenvatting
Bevat de volgende bepalingen:
- Aanduiding overeenkomst en termijn;
- Melding van niet nakoming;
- Termijn;
- Ingebrekestelling.
Context
Een overeenkomst is een afspraak tussen twee partijen. Die moeten beide partijen nakomen. Ook in geval dat er mogelijk redenen zijn om niet te leveren. Eenzijdig niet nakomen kan niet. Als goederen niet geleverd worden, is de leverancier mogelijk schadeplichtig. Denk bijv. aan omzet die je als onderneming misloopt.
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.