Nakoming overeenkomst aannemer
Je hebt een overeenkomst met een zelfstandig aannemer of aannemingsbedrijf. Dit kan een mondeling, maar ook schriftelijk contract zijn. Denk aan een getekende offerte of een bevestiging per e-mail. De afgesproken werkzaamheden zijn niet, onvolledig of verkeerd uitgevoerd.
Met deze brief verzoek je de aannemer de werkzaamheden alsnog uit te voeren of te herstellen. Je stelt daarbij een termijn in om de aannemingsovereenkomst alsnog (goed) uit te voeren. Deze brief kun je gebruiken voor alle werkzaamheden in je woning of ander bouwobject, dus ook voor een stukadoor, loodgieter, schilder of klusjesman.
Wat moet je zelf invullen
Je moet zo duidelijk mogelijk omschrijven wat er volgens jou is afgesproken en wat er niet goed is uitgevoerd. Ook moet je aangeven welk resultaat je wel bevredigend vindt. Laat je niet verleiden om aan te geven op welke manier de aannemer dat moet doen. Dat is zijn verantwoordelijkheid. Jij hebt alleen belang bij het eindresultaat.
Samenvatting
Bevat bepalingen over:
- Omschrijving werkzaamheden;
- Omschrijving klachten;
- Termijn om werkzaamheden uit te voeren;
- Verzoek tot overleg einddatum;
- Aankondiging verhaal mogelijke schade.
Context
Je gebruikt dit document in de volgende situatie:
Als de werkzaamheden door een aannemer niet goed zijn uitgevoerd, moet je hem de gelegenheid geven deze alsnog te herstellen. Je spreekt dan een termijn af. Mocht er binnen die termijn geen bevredigende oplossing zijn, dan kun je de aannemer aansprakelijk stellen. Hoe dan ook begin je altijd met iemand de kans te geven alsnog goed te presteren. Pas dan betaal je de factuur of besluit je om juridische stappen te nemen.
Beoordelingen
Er zijn nog geen beoordelingen.