Hoe kan ik een klacht indienen over mijn telefoonrekening? Als eerste moet je een brief naar jouw aanbieder of provider sturen. Daarin geef je aan waarom je vindt dat de factuur te hoog is. Kom je er niet uit, dan kun je naar de geschillencommissie telecom stappen.
Klacht over telefoonrekening
Door een fout in de telefoonrekening ben je het niet eens met de hoogte van de maandfactuur. Meestal betaal je het bedrag via automatische incasso. Als eerste moet je een klacht indienen bij jouw aanbieder of provider over de hoogte van de rekening. Daarin geef je aan waarom je vindt dat die te hoog is.
Gebruik onze voorbeeldbrief klacht over telefoonrekening. Hierin staan alle belangrijke punten om een klacht zo goed mogelijk te omschrijven. Wij hebben ook een brief voor een klacht over energierekening.
Algemene voorwaarden
Om een zo snel mogelijke behandeling te krijgen, is het verstandig om de algemene voorwaarden van de aanbieder door te nemen. Daarin staan regels over interne klachtafhandeling. Je vindt er hoe snel een klacht wordt behandeld. Er zijn soms regels over hoe je de klacht moet omschrijven. Als jouw bezwaar juist is, dan zal de aanbieder in de meeste gevallen het teveel betaalde terugstorten.
Geschillencommissie Telecommunicatie
Ben je van mening dat de aanbieder jouw klacht onterecht niet heeft hersteld of onvoldoende heeft opgelost? Dan kun naar de geschillencommissie voor deze branche stappen: de Geschillencommissie Telecommunicatie. Dit is een goedkoper en minder tijdrovend alternatief voor een procedure bij de rechter.
De geschillencommissie behandelt jouw verzoek. Bij gegrondheid bepaalt de commissie dat de aanbieder de telefoonrekening aan moet passen. Let op: om geen betalingsachterstand op te lopen is het verstandig om de automatische incasso door te laten lopen, ook (en vooral) als je bezig bent met het indienen van de klacht.